Vsak podjetnik potrebuje inovativno idejo, če hoče na današnjem konkurenčnem trgu uspeti. Ideja, ki jo podjetnik razvije, pa ne nastane čez noč. Pogosto traja mesece, da primerno dozori. Podjetnik v tem času raziskuje, opazuje in testira različne možnosti njene izvedbe.
Eno od možnosti, kako lahko podjetnik svojo idejo bolj sistematično preveri, s tem pa prihrani tudi čas, predstavlja poslovni načrt. Z njim dobi hitro povratno informacijo, ali je njegova ideja dovolj dobro razdelana za vstop na trg, ali pa je potrebno kakšno zadevo še dodatno razmisliti oziroma narediti še dodatno raziskavo trga. Analiza konkurence nam recimo lahko poda pomemben vpogled v to, ali je naša ideja dovolj razlikovalna od tekmecev in ali nas bo kupec znal ločiti od njih. Biti drugačen, ne samo boljši od tekmecev, je namreč ena ključnih skrivnosti uspešnih podjetnikov.
V okviru priprave poslovnega načrta in izmenjave idej se nadalje pogosto zgodi, da podjetnik dobi novo idejo za nov izdelek ali storitev oziroma za novo ciljno skupino, o kateri prej niti ni razmišljal. S tem si podjetnik lahko še dodatno izboljša svojo konkurenčnost.
Poslovni načrt poleg tega predstavlja nadvse koristno orodje za to, da podjetnik pogleda svojo preteklost, sedanjost in razmisli o prihodnosti. Operativne aktivnosti podjetnikom lahko vzamejo toliko časa, da pogosto pred sabo vidijo zgolj drevesa, ne pa tudi gozda. Poslovni načrt tukaj predstavlja dragoceno pomoč podjetniku, da pridobi boljši pregled nad svojim bodočim poslovanjem, predvsem pa se bolje pripravi na priložnosti, ki se bodo pojavile v prihodnosti.